Blå Stjärnan

Det är bara några dagar sedan som vår Thelma blev så dålig så vi fick åka in akut med henne på söndagskvällen ner till Blå Stjärnan i Göteborg. Hon Var svullen över buken och såg allmänt konstig ut.
Jag var väldigt säker på att de kunde röra sig om en livmoderinflamation.. det låg liksom rätt i tiden då hon nyligen avslutat sitt löp mm.  Men när vi väl kommer fram visar de sig att hon har hela magsäcken full av något!
Hon måste alltså hittat något ute som hon bara vräkt i sig av.. Ja mistänker att hon hart fått i sig något slaktavfall av något slag då de har vart väldigt mkt jakt intill huset där vi bor.
Vi fick lämna henne där och åka hem utan henne och de kändes jätte jobbigt särskilt när man inte visste hur allvarligt allt var... ja satt och hade magomvridning på näthinnan och de är ju inte att leka med.
Dagen efter är telefonen helt tyst. Jag väntar och väntar på att dom skall höra av sig och berätta läget.  Jag vet att det va prat om magpumpning men hade inte fått de helt klart om de skulle behövas eller ej.
Men sent på eftermiddagen ringer dom och lämnar de glädjande beskedet att lilla Thelma kan åka hem nu. :-)
Det var en sten som föll , kan man säga! Vet inte vad ja skulle ta mig till utan henne, hon är ju familjens clown.
När vi väl kommer ner så står en överlycklig thelma och vinkar i väntrummet. ( ja hon kan vinka ;-) )
Älskling firar Midsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0