Volgasvamp

Jag minns att jag hade en sådan geléklump när jag var liten, den va liksom som en manet i konsistensen.
Den bodde i en glassbytta och drack kallt citronte... ja tror de va en gång i veckan som den "blev med barn" Då va den alldeles tjock och då gick det att dra bort den ena lagret så att det blev en bäbis också :-)  Man döpte dom till olika namn.. minns att ja hade en som hette natascha..  Igentligen skulle man bara ha en och ge bort dom som kom till efter förökningen  och sedan skulle man torka den och den skulle bringa tur.. jag minns att jag hade hur många som hellst som ja va förtjust i som ja grejade med ;-)   Sådant som är slajmigt tyckte ja va kul, och de gör ja iofs fortfarande ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0